Text Size

Καλωσορίσατε στην Ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Τμήματος της ΑΣΠΑΙΤΕ

Η Ιστοσελίδα παρέχει χρήσιμες πληροφορίες για την ακαδημαϊκή και διοικητική δομή του Τμήματος, την αποστολή και τους στόχους του. Επίσης παρέχει πληροφορίες για τους φοιτητές, τα προγράμματα σπουδών και τα προσφερόμενα μαθήματα, τα ακαδημαϊκά και ερευνητικά ενδιαφέροντα του προσωπικού και τις δυνατότητες συνεργασίας.

Παπανικολάου Κυπαρισσία 

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Παιδαγωγικό Τμήμα
Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογίας

Ν. Ηράκλειο, GR 141 21, Αθήνα
Τηλ.: +30 210 2896-930
e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Προσωπική Ιστοσελίδα:  http://users.aspete.gr/kpapanikolaou/

Σπουδές

  • 1991: Τμήμα Πληροφορικής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Aθηνών
  • 1995 : Μεταπτυχιακό δίπλωμα στον Ηλεκτρονικό Αυτοματισμό, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Aθηνών
  • 2002 : Διδακτορικό δίπλωμα, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Aθηνών

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα

  • Προσαρμοστικά & Ευφυή Εκπαιδευτικά Συστήματα: εκπαιδευτικός σχεδιασμός, εξατομίκευση σε ατομικό & ομαδικό επίπεδο, ανοιχτή μοντελοποίηση εκπαιδευόμενου, διαμόρφωση ομάδων, ανάλυση αλληλεπίδρασης
  • Εκπαίδευση από απόσταση βασισμένη στο Διαδίκτυο: η-μάθηση, μικτή μάθηση, ιδιαίτερα χαρακτηριστικά εκπαιδευόμενων, συνεργατικά σενάρια
  • Eκπαίδευση εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση των ΤΠΕ
  • Διδακτική της Πληροφορικής

Εκπαιδευτικό Έργο

  • Εκπαιδευτική Τεχνολογία (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., 2006 -)
  • Εκπαίδευση Ενηλίκων και Ανοιχτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., 2006 -)
  • Δια Βίου Εκπαίδευση με Νέες Τεχνολογίες (ΠΜΣ, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., 2006 - 2009)
  • Θεωρίες μάθησης και Νέες Τεχνολογίες (ΠΜΣ, Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2006-2007)
  • Ευφυή και Προσαρμοστικά Περιβάλλοντα μάθησης (Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2004-2006)
  • Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού (ΠΜΣ, Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2005-2006)
  • Εκπαίδευση από Απόσταση (ΠΜΣ, Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2004-2005)
  • Πληροφορική και Εκπαίδευση (Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2004-2005)
  • Εκπαιδευτική Τεχνολογία (Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2003-2004)
  • Συστήματα Αυτοδιδασκαλίας (Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2003-2004)

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις

  1. Papanikolaou K.A., Grigoriadou M., Magoulas G.D., and Kornilakis H. Towards New Forms of Knowledge Communication: the Adaptive Dimension of a Web-based Learning Environment, Computers and Education, 39 (4), 333-360, 2002.
  2. Papanikolaou K.A., Grigoriadou M., Kornilakis H., and Magoulas G.D. Personalising the Interaction in a Web-based Educational Hypermedia System: the case of INSPIRE, User-Modeling and User-Adapted Interaction, 13 (3), 213-267, 2003.
  3. Magoulas, G.D., Papanikolaou, K.A. and Grigoriadou, M. Adaptive web-based learning: accommodating individual differences through system's adaptation, British Journal of Educational Technology, 34 (4), 511-527, 2003.
  4. Papanikolaou, K.A. and Grigoriadou,M. Building an instructional framework to support learner control in Adaptive Educational Hypermedia Systems. In: G.Magoulas and S.Chen: Advances in Web-based Education: Personalized Learning Environments, Idea Group Publishing, 127-146, 2005.
  5. Παπανικολάου K.A. και Γρηγοριάδου Μ. Προσαρμοστικά Εκπαιδευτικά Συστήματα Υπερμέσων στο Διαδίκτυο. Στο: Σ. Ρετάλης (επιμ.): “Οι Προηγμένες Τεχνολογίες Διαδικτύου στην Υπηρεσία της Μάθησης. Εκδόσεις Καστανιώτη, 204-236, 2005.
  6. Papanikolaou K., Mabbott, A. Bull S., Grigoriadou M. Designing Personalised Educational Interactions Based on Learning / Cognitive Style and Learner Behaviour. Interacting with Computers: The Interdisciplinary Journal of Human-Computer Interaction 18(3), 356-384, 2006.
  7. Christodoulopoulos C. and Papanikolaou Κ. (2007). Group Formation Tool in a E-Learning Context. IEEE International Conference on Tools with Artificial Intelligence (ICTAI), October 29-31, Patras, Greece.
  8. Papanikolaou, K. and Grigoriadou, M. Combining adaptive hypermedia with project and case based learning. International Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 18 (2), 191-220, 2009.
  9. Παπανικολάου Κ. Mάθηση βασισμένη σε Πηγές: Πληροφοριακός Εγγραμματισμός και Οργάνωση Διαδικτυακών Εξερευνήσεων. Στο Μ. Γρηγοριάδου, Ε. Γουλή, Α. Γόγουλου: Διδακτικές Προσεγγίσεις και Εργαλεία για τη διδασκαλία της Πληροφορικής. Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, 2009.
  10. Papanikolaou, K., Boubouka, M. Promoting collaboration in a Project- Based E-Learning context. Journal of Research on Technology in Education (JRTE), Vol. 43, 2, 2010, pp. 135–155.
  11. Papanikolaou, K. and Gouli, E. Investigating Influences among Individuals and Groups in a collaborative learning setting. International Journal of eCollaboration, Vol. 9 (1), 2013, pp. 9-25. IGI Publishing.
  12. Boubouka, M. and Papanikolaou, K.Alternative assessment methods in technology enhanced project based learningInternational Journalof Learning Technology, Vol. 8, No. 3, 2013, pp. 263-296.Published by InderScience publishers.
  13. Makri, K., Papanikolaou, K., Tsakiri, A., and Karkanis, S. Blending the Community of Inquiry Framework with Learning by Design: Towards a Synthesis for Blended Learning in Teacher Training The Electronic Journal of e-Learning, Vo. 12, No. 2, 2014, pp183-194.
  14. Papanikolaou, K.Constructing Interpretative Views of Learners’ Interaction Behavior in an Open Learner Model. IEEE Transactions on Learning Technologies, DOi: 10.1109/TLT.2014.2363663.